Aralık 19, 2016

Korjenevskaya 2016 Tırmanışımız

ODTÜ Yüksek İrtifa Takımı olarak 16 Temmuz-18 Ağustos 2016 tarihleri arasında, 4 kişilik ekibimizle Tacikistan’ın Pamir Dağları’ndaydık.

Hedefimiz, Pamir Dağları’ndaki 7105 metre irtifaya sahip Korjenevskaya Dağı’na çıkmaktı. 16 Temmuz’da Tacikistan’ın başkenti Duşanbe’ye vardık. 18 Temmuz’da Djirgatol kasabasına karayolu ile giderek helikopter yolculuğu için uygun havayı beklemeye başladık. 20 Temmuz’da havanın helikopter yolculuğuna izin vermesiyle Pamir Dağları’nın Moskvin Buzulundaki ana kampımıza (4250 metre) ayak basabildik.

İlk 3 günümüzü yüksekliğe uyum yürüyüşleriyle ve tırmanış hazırlıklarımızla geçirdikten sonra, ilk yüksekliğe uyum tırmanışımızı 6230 metre irtifaya sahip Chetyrekh Dağına yaptık. 4 günlük tırmanışımızın ardından ana kampa dönüp Korjenevskaya  Dağı tırmanışı için hazırlığa başladık. 2 gün dinlendikten sonra Korjenevskaya Dağı’nın 1. kampına (5100 metre) yüksekliğe uyum yürüyüşü gerçekleştirdik ve tırmanışta kullanacağımız bazı teknik malzemelerimizi buraya bırakarak ana kampa indik. 1 gün daha dinlendikten sonra Korjenevskaya tırmanışımıza başladık. İlk olarak 5300 metre yükseklikteki ileri 1. kampa çıktık. Ardından sırasıyla 5600 metredeki 2. kampa ve 6300 metredeki 3. kampa çıktık. 3. kamptan yaptığımız zirve denemesinde, zirvenin hemen altından dönüş kararı aldık. Düşen görüş mesafesi ve sabah çıkışa geç başlamış olmamız, dönüş kararımızda etkili oldu.

Ana kampa döndükten sonra, 4 gün boyunca dinlenip enerji depoladık. Yeterince dinlendikten sonra ise; 1. kamp (5100 metre) ve 2. kampta (5600 metre) birer gece geçirdikten sonra tekrar 3. kampa (6300 metre) ulaştık. Bu sefer ilk tırmanışımızın aksine dağda neredeyse yalnızdık. Hava koşulları da ilk tırmanışımızın aksine oldukça çetin ve zorlayıcıydı. 12 Ağustos 2016 tarihinde Korjenevskaya Dağı (7105 metre) zirvesine sıfıra yakın görüş mesafesi ve kar yağışı altında ulaştık. Çok mutluyduk!

Ana kampa indikten hemen sonraki gün kalkan helikopterimizle önce Djirgatol kasabasına, ardından Duşanbe’ye vararak tırmanışımızı tamamlamış olduk.

Bu tırmanışımızla, sonraki yıllarda yapacağımız diğer yüksek irtifa tırmanışları için büyük bir tecrübe edinmiş olduk.