Elbrus 2013

Elbruz Dağı (5642 m) Ağustos 2013 Tırmanışı

ODTÜ Dağcılık ve Kış Sporları Kolu’undan (DKSK) 6 kişilik ekip olarak 5-9 Ağustos 2012 tarihinde Rusya’nın ve  Avrupa’nın en yüksek zirvesi olan Elbruz Dağı’na (5642 m.) Güney yüzü rotasından başarılı bir tırmanış gerçekleştirdik.

Tırmanış için öncelikle hava yoluyla Tiflis’e ulaştık. Ardından karayolu ile Rusya sınırını geçip Kabardey-Balkarya Özerk Cumhuriyeti’ndeki Azau kasabasına vardık. Azau kasabasında bir gece kaldıktan sonra, 3700 metredeki Sovyetlerden kalma birinci kampa 2 teleferik ve 1 telesiyejle ulaştık. Ancak aynı gün yükselmeye devam edip birinci kampımızı görece yüksek olan 4000 metreye kurduk ve geceyi burada geçirdik.

Ertesi gün, yüksekliğe uyum çalışması için 4900 metre dolaylarına kadar tırmanıp birinci kampımıza döndük. Takip eden gün ise kampımızı toplayıp 5000 metre civarına taşıdık. İkinci kampımızı diğer ekiplere göre yüksek sayılabilecek bir yere kurmuştuk.

Bir sonraki gün erken saatlerde tırmanışımıza başlamış ve öğle olmadan 5642 metrelik zirveye tüm ekiple ve sorunsuz olarak varmıştık. Aynı gün, 5000 metredeki ikinci kampımıza indik ve geceyi burada geçirdik. Takip eden gün sabah erkenden kampımızı toplayıp Azau kasabasına kadar indik. Tırmanışımızı başarıyla tamamlamıştık. Çok mutluyduk.

Elbruz tırmanışıyla Avrupa’nın en yüksek zirvesine tırmanmış olduk. Ayrıca 5000 metre üzerindeki irtifada iki gece geçirerek yüksekliğe uyumumuzu sınamış olduk. Aynı zamanda bu tırmanışta ODTÜ DKSK’nın 50. kuruluş yıldönümünü de kutlamış olduk.