Ağrı Dağı 2015

Ağrı Dağı (5137 m) Temmuz 2015 Tırmanışı

ODTÜ Dağcılık ve Kış Sporları Kolu’undan (DKSK) beş kişilik bir ekiple, 15-18 Temmuz 2015 tarihinde Türkiye’nin en yüksek zirvesi olan Ağrı Dağı’na (5137 m.) Güney yüzü rotasından başarılı bir tırmanış gerçekleştirdik.

Tırmanış için öncelikle uçakla Van’a ulaştık. Ardından karayolu ile Doğubeyazıt’a vardık ve burada bir gece kaldık. Ertesi gün dağın yamacına kadar araçla ulaşıp araçtan indikten sonra da yürüyerek 3200 metredeki ilk kamp yerine vardık. Geceyi 3200 metredeki birinci kampımızda geçirdikten sonra 4200 metre dolaylarına kadar yükselip ikinci kampımızı kurduk.

Takip eden gün ise sabahın erken saatlerinde tırmanışımıza başlayıp öğle olmadan 5137 metrelik zirveye tüm ekiple ve sorunsuz olarak vardık. Aynı gün, 4200 metredeki ikinci kampımıza inip geceyi burada geçirdik. Artık Doğubeyazıt’a dönme zamanımız gelmişti. Tırmanışımızı başarıyla tamamlamış olmanın iç rahatlığıyla sabah erkenden çadırlarımızı toplayıp inişe başladık.

Daha önce defalarca yaz ve kış tırmanışlarını yaptığımız Ağrı Dağı, 2015 yılındaki son çıkışımızdan bir hafta sonra, güvenlik sorunlarından dolayı tırmanışa kapatıldı. Ağrı Dağı’nı yasaktan önce son kez görebilen şanslı ekiplerden biri olmuştuk.

Temmuz 2015’te yapığımız Ağrı tırmanışı, aynı zamanda Ağustos 2015’te 2 ekip halinde 2 farklı rotadan tırmanacağımız Kazbek Dağı (5033 m) tırmanışı için de iyi bir yüksekliğe uyum antrenmanı olmuştu.